سوالات متداول

چگونه وارد سامانه شویم؟

برای ورود به سامانه فاران ابتدا آدرس سامانه را در مرورگر کروم وارد کرده و وارد سایت شوید. ابتدا ورود به پنل را انتخاب نمایید سپس در قسمت login، نام­ کاربری و رمز ورودی که شعبه در اختیار شما قرار داده را وارد نمایید، نهایتا با زدن روی ورود به سایت می­توانید وارد سامانه آموزش آنلاین فاران شده و درسی که در آن ثبت ­نام شده­اید را مشاهده کنید.

برای راهنمایی بیشتر، قسمت راهنمای ورود به سایت را مطالعه نمایید.

وقتی نام ­کاربری و رمز ورود را وارد می کنیم، پیام “ورود نامعتبر، لطفاً دوباره سعی کنید” را نمایش می­دهد، علت چیست؟

  • مطمئن شوید آدرس سامانه را درست وارد کردید، آدرس دقیق سایت faran-online.ir می­باشد.
  • در هنگام ورود نام کاربری و رمز ورود، صفحه کیبورد خود را به حالت انگلیسی تغییر دهید.
  • از صحیح وارد نمودن، نام­کاربری و رمز ورود خود اطمینان حاصل نمایید.

چطور میتوان تکلیف را در سایت بارگذاری کرد؟

به قسمت Homework رفته و با توجه به جلسه ­ای که برگزار شده تکالیف مربوط به آن را در بازه زمانی تعریف شده، بارگذاری نمایید.

  • (محدودیت ارسال: ۱۰ فایل با حجم 50MB می­باشد و بعد از پایان کلاس تا یک ساعت قبل از شروع جلسه بعدی می­توانید تکالیف را ارسال نمایید.)

درصورتی که با موبایل وارد می­شوید به دلیل محدودیت صفحه موبایل، ممکن است دکمه ارسال تکلیف را نبینید، برای رفع مشکل، موبایل را از حالت عمودی به افقی تغییر دهید.

برای راهنمایی بیشتر، قسمت راهنمای ارسال تکالیف را مطالعه نمایید.

چطور میتوان آرشیو کلاس (فایل ضبط شده کلاس) را مشاهده نمود؟

مراحل ورود به کلاس را تا قسمت Join Meeting پیش روید، انتهای صفحه در قسمت Recordings می­توانید ضبط کلاس­ها را تا سه جلسه­ ی قبل مشاهده نمایید.

در صورت عدم مشاهده فایل های ضبط شده، یکبار وارد کلاس شوید. بعد از مدت کوتاهی از کلاس خارج شده و مجدد وارد قسمت Recordings شوید.

برای راهنمایی بیشتر، قسمت راهنمای مشاهده آرشیو را مطالعه نمایید.

مشکل ورود به کلاس ادوبی را دارم.

تاریخچه مرورگر (History) را پاک کنید. برای اینکار باید وارد مرورگر شوید و در بالای صفحه سه نقطه را انتخاب نموده و وارد قسمت تنظیمات (Settings) شوید، سپس وارد حریم خصوصی و امنیت (Privacy and security) شوید، پاکسازی تاریخچه مرورگر (Clear browsing data) را انتخاب نمایید و در قسمت Time range باید All time را انتخاب نمایید و در انتها پاکسازی (clear data) را بزنید.

اگر از موبایل برای کلاس­ها استفاده می­کنید، حتما حافظه گوشی خود را بررسی نمایید که فضای کافی برای اجرای برنامه را داشته باشد. در صورت ناکافی بودن حافظه، در هنگام ورود به کلاس، مشکل خواهید داشت.

برنامه مرورگر کروم را بروز رسانی نمایید

برنامه ادوبی کانکت را حذف کرده و مجدد آن را از اینجا دانلود و نصب نمایید.(در بیشتر موارد، مشکلات احتمالی برطرف می­گردد.)

از کلاس افتادم بیرون و نمیتونم مجدد وارد کلاس بشم.

در این مواقع یکبار برنامه ادوبی را بسته و مجدد مراحل ورود به سایت را انجام دهید.


در هنگام ورود به کلاس با پیغام “Your connection is not private” روبرو شدم، علت چیست؟

در این مواقع، پیشرفته (Advanced) را بزنید و در انتهای صفحه Proceed to faran-online.ir(unsafe) را انتخاب نمایید.

چطور میتوانم میکروفون (Microphone) را فعال کنم؟

برای فعال سازی Microphone روی آیکون  بزنید، گزینه Connect my microphone را انتخاب نمایید و دسترسی برنامه، برای استفاده از میکروفون را مجاز کنید و برای اینکه صدای شما داخل کلاس واضح شنیده شود، مجدد آیکون میکروفون را انتخاب نمایید و کادر Volume را تا انتها به سمت راست بکشید.

چطور میتوانم وب کم (Webcam) را فعال کنم؟

برای فعال سازی Webcam روی آیکون  بزنید و گزینه Broadcast را انتخاب کنید و دسترسی برنامه برای استفاده از وبکم را مجاز نمایید.

در هنگام ورود به کلاس با پیغام “The server that application is connecting to is unverified.” روبرو شدم، علت چیست؟

در صورت مشاهده این صفحه، گزینه Trust for Session را انتخاب نمایید.